16. nap: A Lisszaboni Szerződés összehasonlítása a Gondoskodó Magyarországgal 5. rész
2013.05.13 00:24Fürkész hírek: https://youtu.be/0zRlYI7rlxc, 1. rész: https://youtu.be/gklQVl0p9ts, 2. rész: https://youtu.be/OJih2q0sOR8
Napi aktuális téma
Fürkész-hírek
tényközlő és elemző hálózat megteremtése a magyarság védelmében
Őseink fürkészeknek nevezték azokat az embereket, akik a Lélek és az értelem kettős egységének megteremtésén fáradoztak, felkészítve az egyetemes magyarságot a szabadság megvédésére.
Mérhetetlen szerepük volt a fürkészeknek abban, hogy a 907-es Pozsonyi csatában nemhogy a magyarok kiirtását hiúsítottuk meg, hanem – utoljára történelmünk során – megvédtük szabadságunkat a nyugati civilizációval és a zsidókereszténységgel szemben, hiszen az ismeretek megszerzésével, továbbadásával, a „véres kard” lelki és értelmi ereje hatásának fokozásával felkészítették a magyarságot az önvédelemre.
Most a cionista diktatúra, mint láthatatlan hatalom félretájékoztatással, a tények eltitkolásával, provokációval, gyűlöletkeltéssel, a megosztottság növelésével igyekszik bennünket védekezés-képtelenné tenni. Ahhoz, hogy ezt a szándékát megtörjük lélekben, értelemben egyaránt felkészültnek kell lennünk az önvédelemre, kellő erőt gyűjtve – amíg lehet – szabadságunk visszaszerezésére.
A cionista diktatúra helytartói elkövettek egy hatalmas hibát: mérhetetlen gőgjükben alábecsültek bennünket, és leleplezhetővé tették nemcsak céljukat, hanem eszközeiket is, ezzel lehetővé vált, hogy saját fegyverüket ellenük fordítsuk.
Noam Chomsky „A Világ Urainak Tízparancsolata” című írásában (https://maga-a-valosag.hu/?page_id=2031) – amelynek parancsolatainak érvényesülését a gyakorlatban érezzük és tudjuk – meghatározta azokat a lépéseket, amelyet a parancsolatok megvalósulása ellen kell tennünk. Ezt vázoltam fel „A pozitív és negatív gondolkozásról” c. írásomban (https://nemzetiegyseg.com/15Apozitivesnegativgondolkozasrollevel.pdf, https://youtu.be/ISY3ytFKgWo).
Ez a gőgös alábecsülés eredményezi, hogy meg tudjuk szervezni önvédelmünket a fürkészek szellemében: a Lélek és az értelem kettős egységének megteremtését végezzük, felkészítve az egyetemes magyarságot a szabadság megvédésére.
Az eszközeinknek is azonosaknak kell lenniük a fürkészekével: az ismeretek megszerzésével, továbbadásával, a lelki és értelmi kettőben egység erejének fokozásával felkészíteni a magyarságot az önvédelemre.
„A Világ Urainak Tízparancsolata” meghatározta „A Világ Uraival szembeni Ellenállás Tízparancsolatát”, aminek végrehajtása a XXI. század Magyar Fürkészeinek feladata:
1. A cionista diktatúra bukási folyamatának bizonyítékai
1.1 az EU bukási folyamatának tényközlése a napi hírek tükrében - https://euellentpont.com,
1.2 heti helyzetelemzés a megoldásra koncentrálva - https://gondoskodomagyarorszag.com
A bukási folyamat eseményeinek értékelése napi gyakoriságú hírlevélben
2. Felkészítés a cionista diktatúra utáni életre
2.1 a cionista diktatúra megszorító intézkedései hátterének feltárása,
2.2 a Gondoskodó Magyarország megszorító intézkedéssel sújtott élethelyzetre vonatkozó megoldása,
2.3 a megoldás alkalmazhatósága,
3. A cionista diktatúra „átmenetinek” nevezett hátrányos intézkedései
3.1 megszüntethetetlenségének bizonyítása a diktatúrában,
3.2 a gyakorlati bizonyítást az EU-sarc településenkénti adatbázisa szolgáltatja (hely: https://www.euellenpont.com/eu-sarc-telepulesenkent/),
3.3 a Gondoskodó Magyarország megoldása a hátrányos helyzetre,
3.4 a megoldás alkalmazhatósága,
4. Az ok-okozati összefüggések
4.1 a cionista diktatúra bukásának eseményei közötti összefüggések feltárása,
4.2 az esemény rendszerkapcsolatának bemutatása a Gondoskodó Magyarországon keresztül,
4.3 A Szent Korona Értékrend Akadémia országos szervezése,
4.4 A Települési Önellátó Hálózat kialakulási folyamatának bemutatása (hely: https://www.gondoskodomagyarorszag.com/csapatunk/)
5. A cionista diktatúra hamis riasztásainak
5.1 tényekkel cáfolása megjelenésükkor,
5.2 háttér és szándék leleplezés,
5.3 a hamis riasztás lehetőségének megelőzése a Gondoskodó Magyarországon,
6. A lélek és értelem összhangjának megteremtése
6.1 az érzelmi hatások (provokációk, gyűlöletkeltések) értelemmel történő azonnali feloldása,
6.2 a cionista diktatúra érzelmi provokációi céljának és hátterének feltárása,
6.3 a provokáció gyakorlati következményének feltárása,
6.4 a provokációval kapcsolatos esemény megoldása a Gondoskodó Magyarországon,
7. A cionista diktatúra torz lehetőség-fejlődési irányának
7.1 feltárása a napi eseményekhez kapcsolódva,
7.2 a Gondoskodó Magyarországot felépítő hagyományaink eseményekhez kapcsolódó igénymeghatározásának bemutatása, az élettér lehetőségein keresztül,
7.3 a cionista diktatúra torz nevelés-oktatási politikájának leleplezése az eseményen keresztül,
7.4 a Gondoskodó Magyarország igény- és lehetőség összhang meghatározó szerepének bemutatása az eseményen keresztül,
8. A közérdekű adatok megismerési joga gyakorlásának meggátolása a cionista diktatúrában
8.1 a meggátolás leleplezése napi eseményekhez kapcsolódva,
8.2 a cionista diktatúra által gyakorlásában meggátolt közérdekű adat ismertetése,
8.3 a gyakorlásában meggátolt közérdekű adat a Gondoskodó Magyarországon,
9. A cionista diktatúra intézkedéseinek hatása a nemzeti önbecsülésre és önazonosságtudatra
9.1 a küldetés gyakorlása elnyomásának leleplezése napi eseményhez kapcsolva,
9.2 napi esemény negatív hatása a nemzeti önbecsülésre és önazonosság-tudatra,
9.3 a Gondoskodó Magyarország önbecsülés és önazonosság-tudat erősítése az eseménnyel kapcsolatban,
10. Célmeghatározás feltétel-nélkülisége, jövőkép hiánya és az élethelyzetek elkülönített (izolált) kezelése (káosz-teremtés) és annak hatása a cionista diktatúrában
10.1 cím szerinti negatívumok leleplezése egy eseménnyel összefüggésben,
10.2 a negatívumok hatása az eseménnyel érintett élethelyzetekre,
10.3 a Gondoskodó Magyarország megoldásának bemutatása a cím szerinti hatásokra, a napi eseményen keresztül.
Ezt a levelet az első (minta) Fürkész-hírként küldöm el címlistámra, mutatva, hogy én hogyan képzelem el ennek működését.
Együttműködő munkatársakat várok a Fürkész-hír végleges formájának kialakításához és a rendszeres közös munkához egyaránt.
Kelt Szegeden, 2013. Ígéret havának 12. napján.
Árpád sarja, Halász József
_________________________________________________
A globalizmust szolgáló Európai Unió alternatívája a Szent Korona Értékrenden alapuló természetes rendszer
(A Lisszaboni Szerződés összehasonlítása a Gondoskodó Magyarországgal)
5. nap
https://nemzetiegyseg.com/16Osszehasonlitas5.pdf
IX. fejezet
Költségvetés
Az államháztartás a nemzeti vagyon növekedésének felhasználását szabályozza, vagy a sarcfizetéssel történő eladósítás és elszegényítés eszköze?
Miért? |
Mit? |
Hogyan? |
A tagállamokon keresztül Európa minden lakójától sarcot szed – ezt nevezi bevételnek -, amit részben a diktatúra bürokratikus rendszerének fenntartására, részben pedig a gyarmatosítók gazdasági és politikai hatalmának növelésére fordít. |
Megszűntetni a sarc fizetését, az EU-ból történő kilépéssel EUSZ 50. cikk |
Gazdasági függetlenség visszaállítása. Minden magyar érték magyar érdeket szolgál. |
1. szakasz
Az EU és az EU tagállamok költségvetése
1. alszakasz
Az EU költségvetése
Az EU önálló államként rendelkezik költségvetéssel. (Ld. az EU Alkotmány tervezet költségvetésre vonatkozó cikkei)
A költségvetésen keresztül lehet legjobban érzékelni azt, hogy az EU a világgyarmat-birodalom európai régiója.
A tagállamokon keresztül Európa minden lakójától sarcot szed – ezt nevezi bevételnek -, amit részben a diktatúra bürokratikus rendszerének fenntartására, részben pedig a gyarmatosítók gazdasági és politikai hatalmának növelésére fordít.
1. A költségvetés legfőbb bevételi tételei:
- a tagországok által a GDP 1 %-a körüli összegben megállapított tagdíj,
- a „belső piac” vámuniójának vámtételei (EUM 110., 111. és 112. cikk.)
Ezzel az intézkedéssel a tagállamok elveszítik azt a lehetőségüket, hogy az ország által termelt termékek országon belüli fogyasztása - az ezzel járó egészségügyi és gazdaságossági garanciákkal együtt - meghatározóvá váljék. Ugyanakkor ez az intézkedés megfosztja a tagországokat attól, hogy termékfölöslegeik külföldi értékesítésével értékarányosan tudják kielégíteni a külföldi termékek felhasználását.
- a tagországokban realizálódó forgalmi adók, jövedéki adók és közvetett adók összegei (EUM 110., 111. és 112. cikk).
A tőke tranzitáramlását azzal lehetne egy minimális mértékben ellensúlyozni, ha a tagországban előállított termékekkel azonos külföldi termék árát - az erre kirótt adóval - irányítani lehetne. Az így elért költségvetési többletbevétel szolgálhatna a versenyképesség növelésére. Ezt az EU Reformszerződés tervezet több rendeletével is tiltja, ezzel hátrányos helyzetbe hozva azokat a tagállamokat, amelyek „megvédett támogatási rendszerrel” vagy versenyképes termelési feltételekkel nem rendelkeznek.
2. A költségvetés legfőbb kiadási tételei:
- a bürokratikus rendszer fenntartási költségei, illetve azok a költségek, amelyek a bürokratikus rendszer új tagországokban történő kiépítéséhez szükségesek,
- azok a „támogatások”, amelyeket a multinacionális cégeken keresztül a gyarmatbirodalom „fenntartható fejlődése” érdekében befektetnek.
Ez a költségvetési alapfilozófia indokol több olyan gazdasági megszorító intézkedést, amit a magyar kormány az utóbbi hónapokban hozott és amelyek a magyar lakosság életfeltételeit máris olyan szintre csökkentette, amely jogos elégedetlenséget vált ki.
Annak előrebocsátásával, hogy a jelenlegi kormány példátlanul érzéketlen szociális téren és ennek következtében a magyar érdekek képviseletének még látszatát sem igyekszik kelteni.
Mindezekkel együtt egyértelmű: a már elviselhetetlen mértékű gazdasági megszorító intézkedéseket az EU vezetőinek parancsára vezette be a magyar kormány. Tehetett volna látszatkifogásokat, amelyekkel valami minimális enyhítést érhetett volna el, de nem tette. Az igazság viszont az, hogy az EU négy liberális alapelvének érvényesülése nem enged meg lényegi enyhítést. Ezért kell azt mondani, hogy
EU NEM! SEHOGY SEM!
A már elviselhetetlen mértékű gazdasági megszorító intézkedéseket az EU vezetőinek parancsára vezette be a magyar kormány. Tehetett volna látszatkifogásokat, amelyekkel valami minimális enyhítést érhetett volna el, de nem tette. Az igazság viszont az, hogy az EU négy liberális alapelvének érvényesülése nem enged meg lényegi enyhítést.
2. alszakasz
A tagállamok költségvetése
A tagállamok – a függetlenség elvesztésének következményeként -, költségvetési bevételük jelentős részétől megfosztva kénytelenek a „jóléti állam” minden szükséges kiadását vállalni. Ennek következtében, természetes a költségvetési hiány, sőt, az EU által meghatározott hiányhatár túllépése, még akkor is, ha ezért az EU büntetőszankciói sújtják. (Ld. a két legnagyobb tagország Németország és Franciaország jelenlegi helyzetét. Meg kell jegyezni, hogy ez a helyzet annak ellenére állt elő, hogy ezzel a két országgal szemben tartalmaz az EU Reformszerződés tervezete egyedül és nevesítve pozitív diszkrimináviót.)
Ennek természetes következménye az, hogy ma már a jelenlegi EU tagországok állampolgárainak 53 %-a kifejezetten EU-ellenes. Az euró-ellenesség pedig ennél is magasabb, mintegy 64 %.
Magyarország költségvetése az EU-ban
A 2004-es költségvetés körül kibontakozó botrány tulajdonképpen annak az új helyzetnek a következménye, ami így foglalható össze: a lényegesen kevesebb bevétel miatt melyik kiadási tétel maradjon el, vagy csökkenjen. (Ezt a kaotikus helyzetet csak tetézi az, hogy a kormány nem akarja vagy nem tudja a tényadatokat a költségvetés alapjaként megfogalmazni.)
Hogy csak az egyik legnagyobb „érvágást” említsem: elesünk a vámbevételtől, ami 2003-ban 2300 milliárd forint volt – ami egyenlő költségvetés egynegyedével!) Ugyanakkor a bevételek a kiadáscsökkenésnek töredékével nőnek – a „pályázatokkal” (túlnyomó többségében multinacionális cégek által) elérhető „támogatások”.
A kormány – hiszen éppen ez a cél – a megmaradt igen kevés hatáskör egy részéről is lemondani kényszerül ezért a multinacionális cégek javára. Ezzel elveszíti annak a lehetőségét, hogy saját állampolgárai puszta létének megőrzéséhez hozzá tudjon járulni.
EU-tagország költségvetése
Bevételek
- Csökkennek az „átruházott” tételekkel (vám, adó),
- Csökkennek a bankok és multinacionális cégek profitkimentéseivel.
Kiadások
- Kényszerűen csökkenek a szociális, egészségügyi és nyugdíj kiadások,
- Növekednek az adóterhek,
- Növekszik a külföldi hitelállomány miatti kamatteher.
Költségvetési egyenleg:
Állandósul a hiány, amely kiegyenlítésének módja van:
- kiadások csökkentése,
- adóemelés,
- adósságállomány növelése.
2. szakasz
A Gondoskodó Magyarország költségvetése
1. Az államháztartás feladata és fedezete
Az államháztartás a családi háztartás mintájára épül fel.
A család feladatai (családi egység, magzat, gyermek, anya és szülő védelme) ellátásához szükséges feltételek megteremtése a családi háztartás célja.
Az állam feladata: minden család feladatai ellátásához szükséges feltételek biztosítása, az igények és a lehetőségek összehangolásával.
Az államháztartás személyi fedezetét a Szent Korona tagok kötelezettségeinek teljesítése adja. Ennek feltétele a jogok gyakorlása.
Az államháztartás tárgyi feltételeit a Szent Korona természetes értékei jelentik:
- a szellemi adottságunk,
- a termőföld és
- a földalatti értékeink.
2. Az államháztartás részei:
2.1 Az állandó életfeltételek biztosítása
- családfenntartás
- élelmezés,
- egyéb ellátás,
- lakásfenntartás
2.2 Közkiadás (megközelítőleg azonos a jelenlegi költségvetéssel)
- településműködtetés,
- nevelés, oktatás,
- egészségügyi ellátás,
- nyugdíj,
- közlekedés,
- energiaellátás,
- védelem,
- kultúra, művészet,
- közigazgatás,
- tartalék.
2.3 Fejlesztés
- kutatás,
- az általános feltételek fejlesztése.
|
Vagyon-növekedés meg-osztása % |
Összes |
ebből anyagi |
ebből nem anyagi |
összes fő |
Nemzeti vagyonnövekedés megosztása |
||
életfeltétel biztosítás-nál: lakás |
||||||||
millió ft |
|
Ft. |
||||||
Nemzeti vagyonnövekedés/év |
|
50 118 490 |
20 297 988 |
29 820 502 |
10 013 738 |
5 004 973 |
/fő |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Életfeltétel biztosítás |
|
41% |
20 548 580 |
12 329 148 |
8 219 432 |
4 330 431 |
4 745 158 |
/család |
|
családfenntartás |
20% |
4 109 716 |
2 465 829 |
1 643 887 |
|
949 031 |
/család |
|
élelmezés |
30% |
6 164 574 |
3 698 744 |
2 465 830 |
|
1 423 547 |
/család |
|
egyéb ellátás |
30% |
6 164 574 |
3 698 744 |
2 465 830 |
|
1 423 547 |
/család |
|
lakásfenntartás |
20% |
4 109 716 |
2 465 829 |
1 643 887 |
|
949 033 |
/család |
Közkiadás |
|
34% |
17 040 286 |
1 704 028 |
15 336 258 |
10 013 738 |
1 701 690 |
/fő |
|
állam működtetés |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
nevelés, oktatás |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
egészségügyi ellátás, szociális szolgáltatás |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
nyugdíj |
18% |
3 067 251 |
306 725 |
2 760 526 |
|
306 304 |
/fő |
|
közlekedés (személyszállítás) |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
energiaellátás, közellátó szolgáltatás |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
védelem |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
kultúra, művészet |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
települési működtetés (közigazgatás) |
10% |
1 704 028 |
170 402 |
1 533 626 |
|
170 169 |
/fő |
|
tartalék |
2% |
340 811 |
73 |
340 738 |
|
34 034 |
/fő |
Fejlesztés, kiegészítés |
|
25% |
12 529 624 |
6 264 812 |
6 264 812 |
10 013 738 |
1 251 243 |
/fő |
|
közlekedés (árúszállítás) |
20% |
2 505 924 |
1 252 962 |
1 252 962 |
|
250 248 |
/fő |
|
kereskedelem |
20% |
2 505 924 |
1 252 962 |
1 252 962 |
|
250 248 |
/fő |
|
idegenforgalom |
10% |
1 252 962 |
626 481 |
626 481 |
|
125 124 |
/fő |
|
fejlesztés település közvetlen érdekében |
40% |
5 011 849 |
2 505 924 |
2 505 925 |
|
500 497 |
/fő |
|
fejlesztés település közvetett érdekében |
10% |
1 252 965 |
626 482 |
626 483 |
|
125 126 |
/fő |
3. Az államháztartás alkotmányos alapelvei
3.1 Magyarország államháztartásának a célja, hogy a nemzeti vagyon növekedésének mértéke szerint biztosítsa az alapvető emberi jogokat minden állampolgára számára. Ez nem lehet kevesebb, mint a minimális életföltételek kielégítése.
3.2 Az államháztartás bevételei nem lehetnek kevesebbek a kiadásoknál, az import értéke pedig nem lehet magasabb az exporténál.
3.3 Minden állampolgár kötelességei teljesítéséhez az államnak biztosítania kell a föltételeket. Az állampolgárokat kötelezettségük teljesítésének arányában illetik meg – az alapvető életföltételeken túli – jogok.
3.4 Minden állampolgár a nemzeti vagyon növekedésének általa megtermelt része szerint vesz részt a közteherviselésben.
3. szakasz
Az EU és a Gondoskodó Magyarország államháztartási politikájának összefoglalása
EU-tagország |
Szent Korona Országa |
Évente 6000 milliárd eurót von el a tagországoktól és ebből 1000 milliárdot oszt vissza „támogatás” címen. Ez Magyarországon 2009-ben 4600 milliárd tiszta elvonást jelent. |
Évente 50000 milliárd forint nemzeti vagyonnövekedést a családi háztartás mintájára használja fel. |
A bankok támogatása (2010-es költségvetésben 1700 milliárd forint) és az indokolatlan hitelkamat fizetés (2010-es költségvetésben 1200 milliárd forint) mindent megelőző prioritású. |
A Szent Korona minden tagja, valamint a vendégek számára biztosított életfeltételek mindent megelőző prioritásúak (az első évben 20500 milliárd forint). |
A bankok és a multinacionális cégek 2007-ben 3600 milliárd forintot vittek ki az országból. |
Egyetlen, állami tulajdonban lévő pénzintézet van, amely a jegybank funkcióját is betölti. |
A forint a nemzetközi valutarendszer része, így névleges értékének mindössze 40 %-a rendelkezik áru- vagy szolgáltatás alappal. |
A pénz alapja a nemzeti vagyon növekedése. A pénz kizárólag értékcserét szolgál. A pénzforgalommal kapcsolatos költségeket az állam biztosítja. |
Magyarország 2013-as költségvetésének elemzése
|
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
I. ORSZÁGGYŰLÉS |
119 014,5 |
11 130,0 |
35 516,3 |
II. KÖZTÁRSASÁGI ELNÖKSÉG |
2 035,4 |
|
2 035,4 |
III. ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG |
1 773,8 |
|
1 773,8 |
IV. ALAPVETŐ JOGOK BIZTOSÁNAK HIVATALA |
1 138,2 |
|
1 138,2 |
V. ÁLLAMI SZÁMVEVŐSZÉK |
7 680,8 |
20,0 |
7 660,8 |
VI. BÍRÓSÁGOK |
86 267,2 |
2 258,0 |
84 009,2 |
VIII. ÜGYÉSZSÉG |
36 802,8 |
88,0 |
36 714,8 |
IX. HELYI ÖNKORMÁNYZATOK TÁMOGATÁSAI |
636 449,9 |
|
|
X. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM |
343 129,4 |
53 032,0 |
190 568,7 |
XI. MINISZTERELNÖKSÉG |
525 490,7 |
209,8 |
25 280,9 |
XII. VIDÉKFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM |
375 233,2 |
181 960,6 |
193 272,6 |
XIII. HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM |
241 367,8 |
24 029,8 |
217 338,0 |
XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM |
421 299,1 |
17 486,1 |
403 813,0 |
XIV. NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM |
65 158,1 |
9 618,0 |
55 540,1 |
XVI. NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL |
142 062,3 |
2 575,7 |
139 486,6 |
XVII. NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM |
579 089,6 |
177 154,4 |
214 588,0 |
XVIII. KÜLÜGYMINISZTÉRIUM |
62 317,5 |
7 148,0 |
55 169,5 |
XIX. UNIÓS FEJLESZTÉSEK |
1 436 857,2 |
1 285 692,4 |
151 164,8 |
XX. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA |
2 645 079,4 |
775 101,0 |
1 038 870,9 |
XXX. GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL |
2 341,7 |
49,6 |
2 292,1 |
XXXI. KÖZPONTI STATISZTIKAI HIVATAL |
9 667,1 |
673,8 |
8 993,3 |
XXXIII. MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA |
59 109,5 |
15 982,0 |
43 127,5 |
XXXIV. MAGYAR MŰVÉSZETI AKADÉMIA |
2 455,0 |
|
2 455,0 |
XLI. ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK |
1 252 377,5 |
93 244,8 |
|
XLII. A KÖLTSÉGVETÉS KÖZVETLEN BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI |
1 837 058,3 |
7 457 424,9 |
|
XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK |
155 390,0 |
102 194,4 |
|
XLIV. A NEMZETI FÖLDALAPPAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK |
18 700,0 |
13 810,0 |
|
LXIII. NEMZETI FOGLALKOZTATÁSI ALAP |
345 140,6 |
345 140,6 |
|
LXV. BETHLEN GÁBOR ALAP |
11 572,8 |
11 572,8 |
|
LXVI. KÖZPONTI NUKLEÁRIS PÉNZÜGYI ALAP |
32 829,4 |
32 829,4 |
|
LXVII. NEMZETI KULTURÁLIS ALAP |
11 700,0 |
11 700,0 |
|
LXVIII. WESSELÉNYI MIKLÓS ÁR- ÉS BELVÍZVÉDELMI KÁRTALANÍTÁSI ALAP |
17,2 |
17,2 |
|
LXIX. KUTATÁSI ÉS TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓS ALAP |
56 100,0 |
56 100,0 |
|
LXXI. NYUGDÍJBIZTOSÍTÁSI ALAP |
2 847 298,9 |
2 847 298,9 |
8 971,0 |
LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP |
1 804 273,9 |
1 804 273,9 |
8 714,8 |
|
|
|
2 928 495,30 |
KIADÁSI FŐÖSSZEG: |
16 155 650,9 |
||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: |
15 313 816,1 |
||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: |
-841 834,8 |
Nemzetközi szervezetek tagságával összefüggő kiadások és bevételek
XII. VIDÉKFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM
20. cím
Uniós programok kiegészítő támogatása
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
Méhészeti Nemzeti Program |
601,8 |
601,8 |
|
Igyál tejet program |
1 500,0 |
1 500,0 |
|
Egyes speciális szövetkezések (TÉSZ) támogatása |
2 200,0 |
2 200,0 |
|
Egyes állatbetegségek megelőzésének és felszámolásának támogatása |
1 180,0 |
1 180,0 |
|
Uniós Programok ÁFA fedezete |
1 560,0 |
1 560,0 |
|
Iskolagyümölcs program |
1 211,0 |
1 211,0 |
|
Uniós programok kiegészítő támogatása |
8 252,8 |
0,0 |
8 252,8 |
Nemzeti támogatások
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
Árfolyamkockázat és egyéb, EU által nem térített kiadások Uniós programok árfolyam-különbözete |
300,0 |
300,0 |
|
Egyéb EU által nem térített kiadások |
1 000,0 |
1 000,0 |
|
Nemzeti támogatások |
1 300,0 |
XIII. HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM
8. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
NATO és EU felajánlás alapján kialakításra kerülő készenléti alegységek alkalmazásának kiadásai (NRF, Battle Group és DCM) |
100,0 |
100,0 |
|
Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához |
3 284,1 |
3 284,1 |
|
Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez |
4 400,0 |
4 400,0 |
|
Hozzájárulás az EU védelmi célú közös finanszírozású védelmi alapjaihoz |
430,0 |
430,0 |
|
Fejezeti kezelésű előirányzatok kiemelt tételei: |
8 214,1 |
XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM
20. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
Európai Uniós és nemzetközi projektek/programok megvalósításához kapcsolódó kiadások |
610,0 |
410,0 |
200,0 |
XVIII. KÜLÜGYMINISZTÉRIUM
5. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
Nemzetközi tagdíjak és kötelező jellegű, önkéntes hozzájárulások |
7 166,7 |
0,0 |
7 166,7 |
Európai uniós befizetések |
6 073,3 |
0,0 |
6 073,3 |
EU utazási költségtérítések |
391,9 |
391,5 |
0,4 |
Közép-európai elnökségi feladatok |
110,0 |
0,0 |
110,0 |
Fejezeti kezelésű előirányzatokból kiemelt |
13 741,90 |
391,50 |
XIX. UNIÓS FEJLESZTÉSEK |
|||||||
|
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
||||
1 |
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség |
1 581,2 |
|||||
Működési költségvetés |
7 645,2 |
||||||
Személyi juttatások |
6 009,2 |
||||||
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
1 422,0 |
||||||
Dologi kiadások |
1 482,8 |
||||||
Egyéb működési célú kiadások |
12,0 |
||||||
Felhalmozási költségvetés |
1,0 |
||||||
Beruházások |
271,2 |
||||||
Felújítások |
23,7 |
||||||
Egyéb felhalmozási kiadások |
6,5 |
||||||
2 |
Fejezeti kezelésű előirányzatok |
||||||
Nemzeti Stratégiai Referenciakeret |
|||||||
Gazdaságfejlesztés Operatív Program |
137 984,7 |
125 222,3 |
12 762,4 |
||||
Közlekedés Operatív Program |
320 591,3 |
258 820,1 |
61 771,2 |
||||
Társadalmi Megújulás Operatív Program |
227 795,8 |
217 663,5 |
10 132,3 |
||||
Társadalmi Megújulás Operatív Program – |
|||||||
Nemzeti Foglalkoztatási Alap |
16 279,6 |
16 279,6 |
|||||
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program |
124 765,0 |
122 689,1 |
2 075,9 |
||||
Környezet és Energia Operatív Program |
264 573,7 |
243 462,9 |
21 110,8 |
||||
Államreform Operatív Program |
7 454,7 |
6 712,6 |
742,1 |
||||
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program |
19 388,3 |
16 480,1 |
2 908,2 |
||||
Végrehajtás Operatív Program |
14 388,9 |
11 501,6 |
2 887,3 |
||||
Nyugat-dunántúli Operatív Program |
17 255,7 |
17 202,2 |
53,5 |
||||
Közép-dunántúli Operatív Program |
20 447,3 |
20 447,3 |
|||||
Dél-dunántúli Operatív Program |
23 314,9 |
22 885,7 |
429,2 |
||||
Dél-alföldi Operatív Program |
27 206,5 |
26 466,5 |
740,0 |
||||
Észak-alföldi Operatív Program |
46 826,5 |
44 071,3 |
2 755,2 |
||||
Észak-magyarországi Operatív Program |
39 913,0 |
37 482,3 |
2 430,7 |
||||
Közép-magyarországi Operatív Program |
46 264,6 |
44 895,2 |
1 369,4 |
||||
Területi Együttműködés |
|||||||
Európai Területi Együttműködés |
|||||||
ETE HU-SK |
7 167,4 |
6 092,3 |
1 075,1 |
||||
ETE HU-RO |
10 632,8 |
9 037,9 |
1 594,9 |
||||
ETE HU-SER |
2 615,3 |
2 094,4 |
520,9 |
||||
ETE HU-CRO |
2 966,3 |
2 392,6 |
573,7 |
||||
ETE SEES |
7 381,4 |
6 740,7 |
640,7 |
||||
ETE AU-HU |
548,2 |
401,5 |
146,7 |
||||
ETE SLO-HU |
417,0 |
291,2 |
125,8 |
||||
ETE CES |
453,9 |
345,6 |
108,3 |
||||
INTERREG IVC |
251,3 |
173,4 |
77,9 |
||||
ENPI HU-SK-RO-UA együttműködési program |
3 531,6 |
3 001,9 |
529,7 |
||||
INTERACT 2007-2013
|
12,0 |
12,0 |
|||||
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|||||
Egyéb uniós előirányzatok |
|||||||
Svájci Alap támogatásából megvalósuló projektek |
13 594,2 |
11 529,2 |
2 065,0 |
||||
EGT, Norvég Alap támogatásból megvalósuló |
|||||||
projektek 2009-2014 |
4 278,5 |
3 663,2 |
615,3 |
||||
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok |
|||||||
EU támogatások felhasználásához szükséges |
|||||||
technikai segítségnyújtás |
374,5 |
374,5 |
|||||
Közreműködői intézményrendszer támogatása |
1 250,0 |
1 250,0 |
|||||
Állami költségvetési kedvezményezettek |
|||||||
sajáterő támogatása |
9 910,2 |
9 910,2 |
|||||
Budapest 4-es metróvonal építésének támogatása |
3 548,3 |
3 548,3 |
|||||
A hatvani Grassalkovich-kastély felújítása |
100,0 |
100,0 |
|||||
Európai uniós programokhoz kapcsolódó tartalék |
4 146,4 |
4 146,4 |
|||||
XIX. fejezet összesen: |
1 436 857,2 |
1 285 692,4 |
151 164,8 |
XLI. ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK |
|||||||
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|||||
1 |
Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai |
||||||
Devizahitelek kamatelszámolásai |
|||||||
Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől |
|||||||
felvett hitelek kamatelszámolásai |
|||||||
EBB hitelek kamatelszámolásai |
31 030,4 |
||||||
KfW hitelek kamatelszámolásai |
235,4 |
||||||
ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai |
7 117,5 |
||||||
MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek |
|||||||
kamatelszámolásai |
1 040,6 |
||||||
ÁAK Rt-től 2002-ben átvállalt devizahitelek |
|||||||
kamatelszámolásai |
516,6 |
||||||
EBRD hitelek kamatelszámolásai |
4,6 |
||||||
IMF hitelek kamatelszámolásai |
23 480,7 |
||||||
EB hitelek kamata |
31 103,3 |
||||||
Önkormányzatoktól 2011-ben átvállalt devizahitelek |
|||||||
kamata (külföldi bank felé) |
654,9 |
||||||
Önkormányzatoktól 2013-ban átvállalt devizahitelek |
|||||||
kamatkiadásai |
1 391,0 |
||||||
Belföldi devizahitelek kamata |
|||||||
Önkormányzatoktól 2011-ben átvállalt devizahitelek kamata |
|||||||
(belföldi bank felé) |
2 876,9 |
||||||
Devizakötvények kamatelszámolásai |
|||||||
Külföld felé |
|||||||
1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai |
274 908,0 |
||||||
Amerikai kötvények kamata |
0,4 |
||||||
Devizaszámla kamatelszámolásai |
1 023,2 |
||||||
Az önkormányzatoktól 2013-ban átvállalt devizakötvények kamatkiadásai |
2 726,9 |
||||||
IMF hitelből származó betét kamata |
1 076,6 |
||||||
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|||||
2 |
A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai |
||||||
Forinthitelek kamatelszámolásai |
|||||||
Egyéb hitelek kamatelszámolásai |
|||||||
EBB forint hitelek kamatelszámolásai |
29 412,6 |
||||||
ET Fejlesztési Bank Hiteleinek kamatelszámolásai |
3 904,0 |
||||||
MÁV-tól 2011-ben átvállalt forint hitelek kamata |
1 535,1 |
||||||
Az önkormányzatoktól 2013-ban átvállalt forint hitelek |
|||||||
kamatkiadásai |
6 192,7 |
||||||
Államkötvények kamatelszámolása |
|||||||
Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai |
|||||||
Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények |
|||||||
kamatelszámolásai |
662 239,6 |
62 251,4 |
|||||
Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása |
|||||||
Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai |
727,5 |
||||||
Konszolidációval kapcsolatos államkötvények |
|||||||
kamatelszámolásai |
17 440,1 |
||||||
Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos |
|||||||
államkötvények kamatelszámolásai |
8 986,0 |
||||||
Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása |
1 052,1 |
||||||
Az önkormányzatoktól 2013-ban átvállalt forintkötvények |
|||||||
kamatkiadásai |
1 410,0 |
||||||
Kincstárjegyek kamatelszámolásai |
|||||||
Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása |
96 519,0 |
||||||
Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása |
31 782,2 |
||||||
Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai |
27 841,5 |
||||||
|
|||||||
3 |
Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai |
||||||
Jutalékok és egyéb költségek |
|||||||
Deviza elszámolások |
|||||||
Piaci kibocsátások, hitelfelvételek, átvállalások elszámolásai |
4 344,6 |
||||||
Forint elszámolások |
8 316,9 |
||||||
Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások |
1 500,0 |
||||||
Adósságkezelés költségei |
980,0 |
||||||
XLI. fejezet összesen: |
|
1 252 377,5 |
93 244,8 |
XLII. A KÖLTSÉGVETÉS KÖZVETLEN BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI
36. CÍM
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
IBRD alaptőkeemelés |
725,2 |
||
IBRD alaptőke értékállóságának biztosítása |
1 100,5 |
||
CEB tagdíj |
5,2 |
||
Bruegel tagdíj |
31,3 |
||
EIB tőkeemelés |
10 242,6 |
||
Nemzetközi tagdíjak |
|||
IDA alaptőke-hozzájárulás |
1 200,3 |
||
IMF HIPC segélyprogramban való részvétel kamattámogatása |
45,0 |
||
Hozzájárulás az EBRD által kezelt Nyugat-Balkáni Alaphoz |
37,4 |
||
EU Szomszédsági Beruházási Eszköz |
99,7 |
||
Nemzetközi multilaterális segélyezési tevékenység |
37. cím Hozzájárulás az EU költségvetéséhez
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
ÁFA alapú hozzájárulás |
34 040,6 |
||
GNI alapú hozzájárulás |
226 307,6 |
||
Brit korrekció |
14 735,1 |
||
Hollandia és Svédország számára teljesítendő bruttó GNI csökkentés |
1 902,6 |
||
Hozzájárulás az EU költségvetéséhez |
276 985,90 |
XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK
2. cím Az állami vagyonnal kapcsolatos kiadások
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
Európai Uniós pályázatokhoz önrész biztosítása |
1 170,0 |
LXIII. NEMZETI FOGLALKOZTATÁSI ALAP
14. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
TÁMOP 1.1 Munkaerőpiaci szolgáltatások és támogatások |
35 000,0 |
||
TÁMOP 1.2 Foglalkoztatást ösztönző normatív támogatások |
11 000,0 |
||
Foglalkoztathatóság és Alkalmazkodóképesség EU-s társfinanszírozása |
16 279,6 |
||
EU-s elő- és társfinanszírozás |
62 279,6 |
25. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
TÁMOP intézkedések bevételei |
39 000,0 |
LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP
1. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások |
1 400,0 |
2. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások |
5 200,0 |
Felesleges tételek a 2013-as költségvetésben
I. ORSZÁGGYŰLÉS
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
||||
8 |
Pártok támogatása |
|||||
Országos listán mandátumot szerzett pártok támogatása |
||||||
FIDESZ - Magyar Polgári Szövetség |
1 055,0 |
|||||
Magyar Szocialista Párt |
521,3 |
|||||
Jobbik Magyarországért Mozgalom – Párt |
448,0 |
|||||
Lehet Más a Politika |
249,2 |
|||||
Kereszténydemokrata Néppárt |
232,6 |
|||||
Országos listán mandátumot nem szerzett pártok támogatása |
||||||
Magyar Demokrata Fórum |
42,8 |
|||||
9 |
Pártalapítványok támogatása |
|||||
Szövetség a Polgári Magyarországért Alapítvány |
611,7 |
|||||
Táncsics Mihály Alapítvány |
259,8 |
|||||
Gyarapodó Magyarországért Alapítvány |
211,3 |
|||||
Ökopolisz Alapítvány |
80,4 |
|||||
Barankovics István Alapítvány |
69,4 |
|||||
Antall József Alapítvány |
28,3 |
|||||
8 - 9. cím összesen: |
3 809,8 |
X. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM
20. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány működéséhez és feladatainak ellátásához szükséges hozzájárulás |
36,0 |
36,0 |
|
Holocaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény Közalapítvány |
220,0 |
220,0 |
XLII. A KÖLTSÉGVETÉS KÖZVETLEN BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI
34. cím
Kiadás |
Bevétel |
Támogatás |
|
Pénzbeli kárpótlás |
2 173,4 |
||
Az 1947-es párizsi békeszerződésből eredő kárpótlás |
1 722,3 |
||
Pénzbeli kárpótlás folyósítási költségei |
81,6 |
———
Vissza