Az Egységért
2014.09.03 20:18
Nyílt levél Orosházi Ferencnek
Kedves Feri!
A mai helyzetben nem járhatnak külön úton azok, akiknek egységteremtő feladatuk van, ezért ismét megkereslek.
Szeretettel kérlek, olvasd el a Szent Korona Tan és Értékrend közötti különbség főbb pontjait, és ezen keresztül értékeld a tervezett „Nemzetgyűlés” szerepét az egyetemes magyarság egységesítésben.
|
Szent Korona Tan |
Szent Korona Értékrend |
I. Eredet |
Ezeregyszáz év |
Több ezer (legalább 6000) év |
II. Szabadság |
Az egy és ugyanazon szabadság elvét nem teljesíti, ezért szükséges a ius resistendi et contradicendi folyamatos megerősítése |
Közszabadság elve érvényesül |
III. Irányítás és vezetés |
Egyszemélyes vezetés |
A vezetés kettős egysége (kündü és gyula) |
IV. Megismerhetőség |
Dogmatizmus (agnoszticizmus) |
Teljes tudás és a szabadság kettőben egysége (gnoszticizmus) |
V. Jogfolytonosság |
1100 év története az alapelvek (alkotmány) alapja, ezért a jogfolytonosság 1944. március 19. szakadt meg |
A magyarság történelme az alapelvek (alkotmány) alapja, ezért a jogfolytonosság 973-ban, a Quedlinburgi szerződéssel szakadt meg |
Ezeknek az eszmei tőkéknek a részletes kifejtését és hatását a föderatív és konföderatív paradigmák szabályozási (jogi) és feltétel-biztosítási (gazdasági) részeire „Paradigmaváltás” c. tanulmányban fejtettem ki. [A két gondolkodási mód közötti különbség elemzését „Az európai konföderáció - mint Európa lehetséges jövőképe”, gyakorlati hatását a „Kiút a válságból – a föderatív Európai Unió átalakulása Európai Konföderációvá” c. tanulmányokban olvashatod.]
Az összehasonlító elemzések és a gyakorlati megvalósításra vonatkozó „esettanulmány” szintű anyagok egyértelművé kell, hogy tegyék, hogy a két lehetőség (Szent Korona Tan és Értékrend) közül melyiket erősíti a „transzcendentális premissza”, vagyis az Isteni Iránymutatás.
Szeretettel kérlek, ezek alapján értékeld alábbi javaslatomat.
Legyen az összejövetel a Szent Korona Értékrend szerinti Alkotmányozó Nemzetgyűlés előkészítő rendezvénye.
1. Az összejövetelen – az Alkotmányozó Nemzetgyűlésre történő felkészülés megalapozásaként – történjen meg
- Szabadság Alkotmányának (Az új világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona – Püski 2008 – 19. oldal), mint iránymutatásnak szó szerinti,
- az ennek irányelveit tartalmazó Alaptörvény (Az új világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona – Püski 2008 – 21-112. oldal), valamint
- gyakorlati megvalósítását szabályozó alaptörvény-szintű főtörvényeinek [hatalomgyakorlási (Az új világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona – Püski 2008 – 113-178. oldal), választási (Az új világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona – Püski 2008 – 179-212. oldal) és jelkép (Az új világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona – Püski 2008 – 213-224. oldal)] átfogó
ismertetése.
2. Történjen meg az Alkotmányozó Nemzetgyűlést a megyékben és Budapesten előkészítő feladatok vállalása (alulról építkezés) a résztvevők részéről.
(A feladathoz kell az arra küldetést érző embernek kiválasztódnia, és nem az emberhez kell feladatot keresni.)
A tisztségviselők feladat-végrehajtás alapján történő kiválasztására lehet megalapozni egy olyan Alkotmányozó Nemzetgyűlést, amely
- tartalmában visszaállítja az alkotmányos jogfolytonosságot (amely 973-ban, a Quedlinburgi Szerződéssel függesztődött fel),
- olyan társadalmi tőkét eredményez, amely alapja a rendszerváltást előidéző politikai tőkének,
- választott tisztségviselőin keresztül felkészült a Szent Korona Értékrendje szerint működő Gondoskodó Magyarország működtetésére.
Levelemhez csatolt videón mutatom be a pártfüggetlen, aluról építkező választás elveit és gyakorlatát, valamint azt a hatalomgyakorlási modellt, amely ennek alapján biztosítja az egyetemes magyarság számára az anyagtalan és anyagi értékek összhangját az irányítás (kündü-feladatok) és a vezetés (gyula-feladatok) kettős egységével.
Kedves Feri!
Szeretettel kérlek, az egyetemes magyarság érdekeinek megfelelően dönts javaslatomról.
Kelt Szegeden, 2014. Új Kenyér havának 28. napján.
dr. Halász József
Ui.: Tekintettel arra, hogy a választ nem ismerem, az alábbiakban mellékelem a videóban elmondott anyag első részének vázlatát, amely gyakorlati megvalósítási lehetőségét a második részben ismertetem. (Az elmondottakat javaslom megismerni a https://nemzetiegyseg.com/szkertekrend/moindex.html honlapon.) HJ
A választásról
(Az új világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona – Püski 2008 – 179-212. oldal)
1. A jelölés alapja: a település és az ott élő társadalmi csoportok érdekérvényesítésének összehangolása, a Szent Korona Értékrend iránymutatása alapján (Települési törvény).
Jelenleg: pártprogramok a települések és társadalmi csoportok feletti érdekérvényesítése (föderativitás) biztosítása érdekében.
2. Választott elöljárók:
- települési nemzetgyűlési tagok közvetlen választással,
- települési önkormányzat vezetői közvetlen választással,
járási, megyei és országos területi önkormányzatainak tagjai és vezetői közvetett választással
- települési önkormányzat nemzetiségi, vallási, nemenkénti, korcsoportonkénti és szakmai társadalmi csoportokat képviselő tagjai közvetlen választással,
járási, megyei és országos társadalmi csoportok önkormányzatainak tagjai és vezetői közvetett választással,
- államelnök (kündü) és miniszterelnök (gyula) közvetlen választással,
- Nemzeti Tanács tagjai közvetlen választással,
- Magyarország nemzetközi szervezetekben történő képviseletének tagjai közvetlen választással,
3. A választás jellemzői:
- Típusai: Egyszeri és rendkívüli
- Nyílt
- Visszahívhatóság
- Családi (opcionális)
- Választási jog: Szent Korona tagjai
- Választhatósági jog: egy állampolgárságú (vagy választási- és választhatósági jogát csak Magyarországon gyakorló) Szent Korona tag.
(Kettős, vagy többes állampolgárság)
4. Választási folyamat:
- Alkotmányozó Nemzetgyűlés előkészítése (kündü feladat – Nemzeti Tanács)
- Települési jelöltállítás (gyula feladat)
- Települési törvények elkészítése, településenkénti képviselőválasztás, képviselőjelölés
- Alkotmányozó Nemzetgyűlés helyének és időpontjának meghatározása (legelőbb 2015. augusztus 15.)
Hatalomgyakorlás és jogalkotás
(Az új világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona – Püski 2008 – 113-178. oldal)
A hatalomgyakorlás és a jogalkotás részben szétválik.
- A Nemzetgyűlés feladata az Alaptörvény és az alaptörvény szintű főtörvények,
- az Országgyűlés feladata az egyéb jogszabályok
hatályba léptetése és módosítása.
Hatalomgyakorlás
Legfőbb hatalomgyakorló elöljáróság a Nemzetgyűlés.
Típusai:
- Alkotmányozó Nemzetgyűlés – egyszer, az előkészítéstől függő év Nagyboldogasszony napján, feladata:
= jogfolytonosság visszaállítása Alkotmány, Alaptörvény és alaptörvény szintű főtörvények hatályba léptetésével,
= elöljárók tisztségének megerősítése.
- Időszaki Nemzetgyűlés – évente egyszer, Nagyboldogasszony napján
= Alaptörvény és alaptörvény szintű jogszabályok módosítása,
= népi kezdeményezéssel a Nemzeti Tanács, az Országgyűlés tagjával, államelnökkel, miniszterelnökkel szembeni visszahívási jog gyakorlása, új elöljárók megbízása
- Rendkívüli Nemzetgyűlés – rendkívüli-, vagy szükségállapot esetén
Országvédelmi terv és Rendkívüli intézkedéseket bevezető rendelet hatályba léptetése.
Az irányítás és vezetés kettős egységben működik.
1. Az irányítás elöljáróságai és elöljárói:
a./ Magyarország elnöke,
b./ a Nemzeti Tanács,
c./ a Honvédelmi Tanács,
d./ a Bíróság,
e./ az Ügyészség,
f./ az Állami Számvevőszék és
g./ a Magyar Nemzeti Bank.
2. A végrehajtás elöljáróságai és elöljárói:
a./ Magyarország miniszterelnöke,
b./ Magyarország Kormánya (miniszterek, minisztériumok),
c./ az Országgyűlés alsóháza (települések érdek-összehangoló képviselete),
d./ az Országgyűlés alsóházának elnöke,
e./ az Országgyűlés felsőháza (társadalmi csoportok érdek-összehangoló képviselete),
f./ az Országgyűlés felsőházának elnöke,
g./ a települések önkormányzata,
h./ a települési önkormányzat vezetője (polgármester),
i./ Társadalmi csoportok önkormányzata,
j./ Társadalmi csoport önkormányzatának elnöke.
Jogalkotás
A jog a társadalmi együttélés szabályrendszere.
A jogalkotás döntési folyamat, amelyet a döntési helyzet indít el. A döntési helyzet a településeken keletkezik, ahol a döntési folyamat első részét a Települési törvény módosítása (az Alkotmányozó Nemzetgyűlés előkészítése során: létrehozása) jelenti. Ezt követi a járási, megyei Törvények módosítása (létrehozása) a járási és megyei önkormányzatokban, majd az országos törvények módosítása (létrehozása) az Országgyűlésben, illetve a Nemzetgyűlésen.
———
Vissza